Wirtualny spacer po urzędzie

Zakończono usuwanie azbestu! Apel do mieszkańców, by przyłączyli się do akcji w kolejnych latach !

Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa informuje, że dnia 8 września 2017 roku zakończył demontaż i odbiór wyrobów zawierających azbest z poszczególnych nieruchomości na terenie gmin z powiatu krotoszyńskiego. Zebrano ogółem ok. 727 ton azbestu, z czego odbioru zdemontowanego i zabezpieczonego azbestu na posesji było prawie 605 ton, a usługę demontażu azbestu wykonano ok 122 ton.

Jak wyglądało to w poszczególnych gminach przedstawia poniższa tabela:

 

Gmina

Waga azbestu [kg]

odbiór

Waga azbestu [kg]

demontaż

 

     Razem   azbest [kg]

Kobylin

100.286,00

12.576,00

112.862,00

Krotoszyn

124.188,00

14.744,00

138.932,00

Koźmin Wlkp.

231.577,00

10.970,00

242.547,00

Rozdrażew

  46.822,00

0,00

  46.822,00

Sulmierzyce

  71.182,00

  4.320,00

  75.502,00

Zduny

  30.891,00

79.000,00

109.891,00

Razem

604.946,00

  121.610,00

   726.556,00

 

 

Na realizację powyższego zadania Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa pozyskał środki finansowe w wysokości 127 tys. zł formie dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu, z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie jak również dotacji otrzymanej w wysokości 150 tys. zł z poszczególnych gmin powiatu krotoszyńskiego.

Zwracamy się z gorącym apelem do mieszkańców powiatu krotoszyńskiego, by  kontynuować likwidację azbestu na terenie naszego powiatu.

     APEL do mieszkańców powiatu krotoszyńskiego!

 Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa Starostwa Powiatowego w Krotoszynie zwraca się z  prośbą o zgłaszanie się do poszczególnych gmin i podpisywanie wniosku na wykonanie usługi  demontażu i  usunięcia lub tylko usunięcia wyrobów zawierających azbest, zgromadzonych na terenie nieruchomości, wcześniej zdemontowanych i zabezpieczonych na swojej posesji.

Zgłaszać możemy od zaraz nie czekając na wyłonienie wykonawcy.

Zgodnie z zatwierdzonym „Regulaminem” Zarządu Powiatu Krotoszyńskiego wnioski będą przyjmowane przez poszczególne gminy do końca sierpnia każdego roku.

Do wniosku należy dołączyć:

1)   wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych,

2)   dokument potwierdzający tytuł prawny do dysponowania nieruchomością lub pisemną zgodę właściciela nieruchomości do udziału w Programie w przypadku umowy najmu, dzierżawy bądź innej umowy,

3)   kopię złożonego wniosku o zgłoszenie robót niewymagających pozwolenia na budowę (wymiana pokrycia dachowego lub rozbiórka) bądź kopię pozwolenia na budowę lub rozbiórkę wydanych przez Starostę Krotoszyńskiego w przypadku zgłoszenia wniosku na demontaż, transport i utylizację.

Pamiętajmy, że im wcześniej to zgłosimy, tym szybciej azbest usuniemy!