Wirtualny spacer po urzędzie

Realizacja projektu pn. „Moje kompetencje – moja przyszłość” – rozwój potencjału uczniów ze szkół powiatu krotoszyńskiego w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym im. Janusza Korczaka w Borzęciczkach

W ramach realizacji projektu pn. „Moje kompetencje – moja przyszłość” – rozwój potencjału uczniów ze szkół powiatu krotoszyńskiego, nr RPWP.08.01.02-30-0005/16, realizowanego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014 – 2020 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego, Oś priorytetowa 8 Edukacja, Działanie 8.1 Ograniczenie i zapobieganie przedwczesnemu kończeniu nauki szkolnej oraz wyrównanie dostępu do edukacji przedszkolnej i szkolnej, Poddziałanie 8.1.2 Kształcenie ogólne – projekty konkursowe, w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym im. Janusza Korczaka w Borzęciczkach w roku szkolnym 2019/2020 po raz kolejny przeprowadzona została, zgodnie z Regulaminem udziału w projekcie, rekrutacja uczestników – uczniów biorących udział w wyżej wymienionym Projekcie.

W wyniku rekrutacji utworzono 3 grupy 4-osobowe, w których od września 2019 r. odbywają się, według ustalonego harmonogramu oraz programu, zajęcia z zakresu matematyki i nauk przyrodniczych z wykorzystaniem metody eksperymentu, a także innych innowacyjnych form prowadzenia zajęć dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Na zajęciach wykorzystywane są pomoce dydaktyczne i sprzęt zakupiony w ramach doposażenia pracowni przyrodniczo - matematycznej dla naszego Ośrodka. Zajęcia prowadzone są przez trzech nauczycieli posiadających odpowiednie kwalifikacje w tym zakresie.

Natomiast w spotkaniach II edycji sieci współpracy i samokształcenia „Praca z uczniem metodą eksperymentu”, z niniejszej placówki uczestniczy jeden z nauczycieli, który jednocześnie prowadzi zajęcia z jedną z grup. Spotkania sieci odbywają się w formie wykładów i warsztatów. Ich celem jest doskonalenie umiejętności pracy metodą eksperymentu z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Przez uczestnictwo w sieci współpracy i samodoskonalenia uczestnicy zdobywają istotne informacje dotyczące innowacji pedagogicznej i eksperymentu pedagogicznego.