Wirtualny spacer po urzędzie

W klimacie Mozarta i Straussa, czyli wiedeńska wyprawa SKK

W pierwszych dniach października Szkolny Klub Krajoznawczy zorganizował wycieczkę autokarową do Wiednia. Wzięło w niej udział 21 uczniów Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Krotoszynie. W drodze do stolicy Austrii odwiedziliśmy największe miasto Moraw - Brno, gdzie mogliśmy podziwiać m.in. wspaniałą gotycką katedrę p.w. św. Piotra oraz Stare Miasto, pełne urokliwych krętych uliczek i cennych zabytków architektonicznych. Punktem wypadowym w kierunku Wiednia było malutkie morawskie miasteczko Mikulov, gdzie nocowaliśmy. Miasto, nad którym góruje monumentalny barokowy zamek, stanowi centrum jednego z największych w Czechach regionów winiarskich. Wytwarza się tutaj znakomite gatunki wina znane w całej Europie np. wytrawną czerwoną Frankovkę, czy veltinske zelene.
Głównym punktem wyprawy był Wiedeń, na zwidzenie którego poświęciliśmy cały dzień. To wspaniałe miasto, uważane przez wielu za jedno z najpiękniejszych w Europie, słynie z wielu cennych zabytków. Spacerując po mieście mieliśmy okazję podziwiać m.in. gotycką katedrę św. Szczepana, Dom Mozarta, pałac-galerią Albertina i cesarski kompleks zamkowo-pałacowy Hofburg. Odwiedziliśmy również letnią rezydencję Habsburgów – Schonbrunn oraz wzgórze Kahlenberg – miejsce z którego w 1683 roku król Jan III Sobieski zaatakował wojska tureckie oblegające miasto.
W drodze powrotnej do Polski zwiedziliśmy kompleks parkowo-pałacowy w Lednicach. Tutaj mieliśmy okazję „wdrapać się” na 60-metrową wieżę minaretu, który jest jedyną tego typu budowlą w Europie Środkowo-Wschodniej. Ostatnim punktem wycieczki było krótka wizyta w Ołomuńcu. Na tutejszym Hornym Namesti, czyli Górnym Rynku znajduje się barokowa kolumna św. Trójcy – obiekt wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa Kultury.
Szkolny Klub Krajoznawczy zaprasza wszystkich chętnych uczniów naszej szkoły do udziały w organizowanych przez siebie imprezach krajoznawczo- turystycznych. Informacji udzielają i zgłoszenia przyjmują opiekunowie SKK prof. Dariusz Włodarczyk i prof. Adam Zdunek.